בנייה מתקדמת למגורים היא כיום הדרך החכמה והיעילה לשפר את איכות החיים וחוויית המגורים. יתרונותיה נעוצים בכך שלוחות הזמנים מתקצרים ביחס לבנייה המסורתית הרגילה ומאפשרת לייצר פרויקט מדויק למידות הלקוח. בבנייה המתקדמת נעשה שימוש בפלדה קלה, דקת דופן ובחומרים קלים שונים, בהם: לוחות אקווה פנל, לוחות גבס, זכוכית, אלומיניום ועוד.
כך מתאפשרת רמת דיוק גבוהה מאוד והתאמה מיטבית לבניין הקיים. אהוד בהר, מנכ"ל ובעלים של חברת קונסולה לבנייה מתקדמת, מסביר בפשטות כי בנייה מסוג זה דומה בעיניו "לבניית בית בלגו", הכוללת הרכבת הקונסטרוקציה ולאחר מכן חיפויי חוץ ופנים. "כך מתאפשר דיוק מקסימלי וקירות ישרים, כמו גם בידוד אקוסטי ותרמי שמאפשר שימוש מופחת במזגן לוויסות הטמפרטורה בבית", הוא אומר.
לאור שנות הניסיון הרבות שצבר, בהר אומר כי עולמות הבנייה המתקדמת כיום שונים מהבנייה הקלה שהייתה נהוגה בעבר. לדבריו, השוני הוא בעיקר בידע המקצועי שהתווסף ובחומרים האיכותיים שנכנסו לשוק: "שיתוף הפעולה שלי עם חברת ביטק נציגה בלעדית של מייטק בישראל, המתמחה בקונסטרוקציית פלדה, שנוצר בתחילת דרכי בתחום הבנייה, הוא חלק מההתפתחות בתחום, כאן נכנסו טכנולוגיות חדשות וחומרים מהעולם באיכות גבוהה.
השוק המתפתח והתחרותי מחייב את חברת קונסולה לעבודה איכותית ולמחירים תחרותיים ללקוחותינו", מסביר בהר ומוסיף כי ההתפתחות שחלה בשנים האחרונות הובילה את הלקוחות לראות ולהכיר ביתרונות, ובכך להעדיף את בנייה המתקדמת על פני סוגי בנייה אחרים.
בהר עצמו הוא בעל ניסיון רב בתחום. לאחר שבנה את ביתו במושב בשרון, הוא החליט להפוך את התחביב למקצוע, והחל לעבוד כשכיר בניהול ופיקוח של פרויקטים. לאחר מכן עבר לתחום הבנייה המתקדמת. לדבריו, הבנייה המתקדמת מחייבת תכנון קפדני של כל פרט, התחשבות בהנדסת אנוש ונוחות שימוש מיטבית: "אני עובד ישירות מול הלקוחות, ולא לוקח יותר משניים-שלושה פרויקטים במקביל כדי לתת את מלוא תשומת הלב מההתחלה ועד לסיום ההרכבה ואף בשלבי הגמר והעיצוב", אומר בהר ומסכם: "כמי שמגיע בעברו מעולמות ניהול האירועים, אני מבין שמדובר באירוע חשוב ומרכזי בחייו של אדם ופועל בהתאם. נקודת ההנחה בעבודה שלי היא חשיבותו ומרכזיותו של תהליך הבנייה עבור הלקוחות".
מלוא תשומת הלב
בהר מציג כמה דגשים חשובים לבחירת הקבלן המתאים לבנייה מתקדמת: "הקבלן הוא מי שאתם צריכים לסמוך עליו בעיניים עצומות", הוא אומר. "לאחר השיחה האישית, אני ממליץ לפנות ללקוחות העבר של הקבלן, מהשנה האחרונה ומכמה שנים אחורה, כדי לקבל את התמונה המלאה על אופי עבודתו". בנוסף, הוא ממליץ לבחון גם את הספקים איתם עובד הקבלן, שכן לקוחות העבר, הספקים והשיחה האישית אמורים לייצר את התמונה המלאה עבור הלקוחות.
לכתבה באתר דה מרקר
קרדיט לצלם: שי אפשטיין