09-8943999 מבני פלדה בטכנולוגיה מתקדמת
מאמרים ופרסומים מקצועיים

כיצד מסווגים בעולם בנייה ירוקה?

מבוסס על מחקר של אדקיט ישראל בע"מ

כיצד מסווגים בעולם בנייה ירוקה?

כלי מדידה לבנייה ירוקה נהוגים בעשרות מדינות בעולם ומהווים כלי מרכזי לקידום התחום בהן.
הכלים אשר קובעים את המאפיינים בהם חייב לעמוד מבנה על מנת שיוכל להיקרא ‘ירוק’, החלו כיוזמות וולונטריות. בחלק מן המקרים, הם אומצו על ידי הממשלה או השלטון המקומי והפכו לדרישה מחייבת למבנים ציבוריים בפרט או לתעשיית הבנייה בכלל. כלי המדידה נמצאים בתהליך פיתוח מתמשך וקבוע ומתעדכנים מעת לעת.

 

תקן אנגלי BREEAM

בבריטניה אימצה הממשלה ב 2007 את – Homes Code for Sustainable , המבוסס על תקן BREEAM ,כסטנדרט לאומי מחייב. בנובמבר 2010 תוקן סטנדרט זה כך שיתאים לשינויים שנעשו בתקנות הבנייה של המדינה. שיטת הדירוג של הסטנדרט היא בת שישה שלבים ובודקת תשעה קריטריונים: אנרגיה, פליטת פחמן, מים, חומרים, פסולת, התמודדות עם סיכוני הצפה, זיהום, בריאות, ניהול ואקולוגיה.

 

תקן אמריקאי LEED

כלי מדידה אמריקאי שפותח ומנוהל על ידי המועצה האמריקאית לבניה ירוקה USGBC מדובר בתקן התנדבותי לעיצוב, בינוי ותפעול של בניינים ירוקים. התקן פותח במטרה להאיץ ולעודד אימוץ גלובלי של פיתוחים וחידושים בתחום של בנייה ירוקה בבנייה חדשה, בבניינים קיימים, בחללי פנים מסחריים ובבתים פרטיים תוך הפחתה משמעותית או מניעה של השפעות שליליות על הסביבה וכלל התושבים.

מערכת הדירוג מתייחסת להיבטים שונים הקשורים למבנה קיימות, מחזור, ניצול מים, אנרגיה ובקרת אקלים, שימוש בחומרים, איכות הסביבה ועוד. בהתחשב בפרמטרים הללו, משוקלל ציון סופי למידת הביצוע, והבניין מדורג לפי 4 דרגות: Platinum , Gold, Silver ו-Certified.

הבנייה המתקדמת של מייטק מקבלת דירוג אנרגטי גבוה. חלק מהבתים שניבנו עם קונסטרוקציית מייטק קיבלו סיווג של A+. הבנייה כמעט ואינה מייצרת פסולת חוסכת במיים, חוסכת בצריכת חשמל ומאפשרת מחזור כמעט מלא של כול המבנה, כולל השלד. בית הנבנה עם מייטק מוגדר כ’בנייה ירוקה’. מייטק גאה לתמוך באיכות הסביבה ואקולוגיה נקייה בישראל.

 

B-tek נציגה בלעדית של מייטק העולמית בישראל.

לפרטים נוספים צרו קשר.

 

 

מאמרים נוספים בנושא

בנייה מתקדמת

בניה המתקדמת אל מול הבניה הקונבנציונלית

ענף הבנייה נמצא בעיצומה של מהפכה, עם שיטות בנייה מתקדמות, המגדירות מחדש את הפרדיגמות של בנייה ועיצוב. בעוד שלבנייה מסורתית יש את היתרונות שלה, המעבר לשיטות בנייה מתקדמת מציג סט חדש של אתגרים והזדמנויות, עליהם נפרט במאמר שלפניכם. בנייה מתקדמת – עקרונות חשובים בניה מתקדמת מתייחסת לשילוב של טכנולוגיות, מתודולוגיות וחומרים חדשניים בתהליך הבנייה כדי […]

גג תעשייתי שלד מייטק

גגות העולם החדש – גגות קלים מפלדה

גגות קלים הם גגות פלדה המעוצבים ומוכנים להתקנה קלה ומהירה. משקלם נמוך יותר מסוגים אחרים של גגות, העשויים חומרי גלם כבדים כמו בטון או עץ כבד. לצד זאת, גגות קלים מאופיינים בעמידות ורבגוניות ומתאימים לסוגים רבים של נכסים. המשיכו לקרוא וגלו את כל היתרונות של גגות קלים מפלדה של חברת BTEK. סוגים של גגות קלים […]

בניה ירוקה

כל מה שלא ידעתם על בניה ירוקה בישראל

בניה ירוקה חברות בישראל כשזה נוגע לתחום של בניה ירוקה חברות שונות מציעות את שירותיהן. לכן, חשוב לבחור את החברה הטובה והאיכותית ביותר בתחום של בניה ירוקה בישראל. בחירת חברת בנייה ירוקה כרוכה בבחינה מדוקדקת של מספר גורמים מרכזיים כדי להבטיח שהפרויקט שלכם יתיישר עם נוהלי בניה ירוקה ותקנים סביבתיים.  ראשית, חפשו חברה עם רקורד […]