09-8943999 מבני פלדה בטכנולוגיה מתקדמת
מאמרים ופרסומים מקצועיים

ניצול חלל הגג

מאת: מהנדס אילן רביב

ניצול חלל הגג, אפשרות המגדילה בצורה ניכרת את שווי הנכס – מתאפשר בגגות משופעים בלבד.
קיימים מספר סוגים של גגות משופעים ובמאמר זה נדון בכול אחד בנפרד.

 

גג על גבי תיקרה יצוקה

בעיקרון, גג זה מאפשר ניצול מקסימאלי של חלל הגג (תמונה 1). גגות אלו מסתיימים בדרך כלל בקרניז בטון (תמונה 4). היות והאזור בקצה הגג הוא בעל גובה שלא ניתן לניצול, ניתן למקסם את ניצול חלל הגג על-ידי הגבהת הקירות ההיקפיים (תמונה 2).

במִפתחים קטנים מ 8 מטר ניתן לייצר גג ללא רגליים.

כאשר מִפתח הגג גדול מ-8 מטרים, האגדים נדרשים להיות מאסיביים יותר, מה שהופך יקר יחסית. לכן, במִפתחים גדולים אנחנו מעדיפים ברוב המקרים להתקין תמיכות היקפיות. מדובר ב"רגליים" בהיקף הגג, שעליהן נשענות הקורות השופעות.

יש מקרים שבמקום רגל לכול אגד בוחרים לספק קורה היקפית מסביב לגג. הקורה נתמכת על רגליים במרווחים של כ-2.5 מטרים – פתרון זה נקרא "ספסל". שתי האפשרויות – גם "רגליים" וגם "ספסל" – הן מקובלות, ואף אחת לא עדיפה על חברתה. בוחרים בפתרון המתאים ביותר למאפייני המבנה הספציפי.

לאדריכל יש כמובן אפשרות לבחור את צורת הגג. ניתן לבחור בגג עם ארבעה שיפועים ולא בגג דו-שיפועי. עם זאת, בגג דו-שיפועי מתקבל חלל-גג גדול בצורה משמעותית מאשר בגג עם ארבעה שיפועים.

אפשרות נוספת, המאפשרת ניצול מרבי של חלל הגג, אפילו יותר מאשר בגג דו-שיפועי, זהו גג קשתי. החיסרון בגג מסוג זה הוא שלא ניתן לחפות את הגג עם כל החיפויים הנפוצים שיש בשוק, כגון רעפים. אנו מוגבלים בחיפוי שמתאים לגגות קשתיים, כגון שינגלס על צורותיו השונות.

 

גג אגדים

בגג אגדים, ללא תיקרה יצוקה, יש שתי אלטרנטיבות. אלטרנטיבה ראשונה היא של גג מסוג ATTIC. גג זה מתוכנן לניצול החלל במרכז האגד. ללא השענה פנימית גג זה מוגבל למפתח של כ-8 מטרים. במִפתחים של מעל ל 8 מטרים, יש צורך להשעין את האגד על קיר פנימי.

אלטרנטיבה שנייה, שהיא מאוד פופולארית וגם יותר זולה, היא גג שבו מתקינים שני אגדים נושאים לאורך המבנה. בין האגדים מתקינים את קורות או אגדי הרצפה. היתרון שבפתרון הזה הוא שניתן לצופף את המרווחים בין קורות או אגדי הרצפה, אך אגדי הגג לעומת זאת יכולים להיות ממוקמים במרווחים גדולים. למשל ניתן למקם את קורות הרצפה במרווחים של 40 ס"מ ואגדי הגג יהיו במרווחים של 120 ס"מ.

ניצול חלל גג 6

 

באתר B-tek תוכלו לקרוא גם את ספר הגגות שלנו, או ליצור איתנו קשר ולקבל מידע נוסף.

מאמרים נוספים בנושא

בנייה מתקדמת

בניה המתקדמת אל מול הבניה הקונבנציונלית

ענף הבנייה נמצא בעיצומה של מהפכה, עם שיטות בנייה מתקדמות, המגדירות מחדש את הפרדיגמות של בנייה ועיצוב. בעוד שלבנייה מסורתית יש את היתרונות שלה, המעבר לשיטות בנייה מתקדמת מציג סט חדש של אתגרים והזדמנויות, עליהם נפרט במאמר שלפניכם. בנייה מתקדמת – עקרונות חשובים בניה מתקדמת מתייחסת לשילוב של טכנולוגיות, מתודולוגיות וחומרים חדשניים בתהליך הבנייה כדי […]

גג תעשייתי שלד מייטק

גגות העולם החדש – גגות קלים מפלדה

גגות קלים הם גגות פלדה המעוצבים ומוכנים להתקנה קלה ומהירה. משקלם נמוך יותר מסוגים אחרים של גגות, העשויים חומרי גלם כבדים כמו בטון או עץ כבד. לצד זאת, גגות קלים מאופיינים בעמידות ורבגוניות ומתאימים לסוגים רבים של נכסים. המשיכו לקרוא וגלו את כל היתרונות של גגות קלים מפלדה של חברת BTEK. סוגים של גגות קלים […]

בניה ירוקה

כל מה שלא ידעתם על בניה ירוקה בישראל

בניה ירוקה חברות בישראל כשזה נוגע לתחום של בניה ירוקה חברות שונות מציעות את שירותיהן. לכן, חשוב לבחור את החברה הטובה והאיכותית ביותר בתחום של בניה ירוקה בישראל. בחירת חברת בנייה ירוקה כרוכה בבחינה מדוקדקת של מספר גורמים מרכזיים כדי להבטיח שהפרויקט שלכם יתיישר עם נוהלי בניה ירוקה ותקנים סביבתיים.  ראשית, חפשו חברה עם רקורד […]